Hogyan működik?

A traumák, félelmek, stresszhelyzetek és a változások okozta egyéb, társadalmi és gazdasági problémák megoldását nehezíti, hogy a szakembereket (pszichológusokat, orvosokat, tanácsadókat stb.) most nem tudjuk, nem akarjuk személyesen felkeresni, sőt, sokan azt sem tudjuk, hova forduljunk segítségért. Ezért a hovaforduljak.hu portál elsődleges célja, hogy összekapcsolja a világjárvány okozta – azonnali vagy hosszabb távon bekövetkező – változások miatt testi-lelki támogatásra szorulókat azokkal a szakemberekkel, akik egy online beszélgetéssel segíteni tudnak. Az oldal bemutatja az önkéntesen segítő szakembereket, és különböző funkciókkal támogat abban, hogy a segítséget kérő és a segítő egymásra találjanak.

 

Akiknek segítségre van szükségük:

 

  • Böngészés a szakemberek között – Ha úgy érzi, lelki vagy testi problémájával kapcsolatban szakemberrel szeretne beszélni, akkor a portálon egy könnyen kezelhető adatbázisban megkeresheti az ön számára szimpatikus szakembert. Ehhez egy olyan rendszert hoztunk létre, amelyben a szakemberek között nemcsak szakmai kategóriák, hanem az alapján is lehet böngészni, hogy kik hirdettek konzultációs eseményeket az ön számára megfelelő időpontokban.  

 

  • Szakember kiválasztása és időpontfoglalás – A szakembereket a portálon részletes szakmai bemutatkozó oldalaikon keresztül ismerheti meg, melyeken látható, hogy az adott önkéntes pszichológus, orvos vagy tanácsadó miben tud segíteni és mikor érhető el. A szakmai adatlapról egy kattintással elérhetők az önkéntes segítő szakember még szabad időpontjai, amelyek közül egyet lehet kiválasztani, majd online lefoglalni.

 

  • Összekapcsolás – Az időpont lefoglalása után összekapcsoljuk önt a választott szakemberrel. Az addig rejtett kapcsolati információk elérhetővé válnak, mindkét fél tájékoztatást kap az időpontfoglalásról, és a rendszer elküldi önnek azt a Google Meets, Skype, Microsoft Teams, Zoom vagy egyéb hozzáférést, amellyel a megadott időpontban a szakemberrel beszélgetni lehet.

 

  • Virtuális beszélgetés – Ha egymásra találtak, a virtuális beszélgetés már egy szabadon választott külső platformon, online történik. Az, hogy történik-e további konzultáció, a felek megállapodásán múlik. A hovaforduljak.hu az első kapcsolatfelvétel létrejöttében és az első időpont megtalálásában segít. Hogy ezt követően tartós terápia veszi-e kezdetét, az már a segítséget kérőn és a szakemberen múlik. Azért, hogy az ingyenes segítő beszélgetéshez minél többen és minél gyorsabban hozzájuthassanak, kérjük, hogy 2-3 pro bono segítő beszélgetésnél többet ne vegyen igénybe.

 

Az önkéntes szakemberek – pszichológusok, orvosok, tanácsadók – számára:

 

  • Jelentkezés – A hovaforduljak.hu-n elérhető időpontokat a segítő hálózat tagjai hirdetik meg, a részt vevő szakemberek száma reményeink szerint folyamatosan bővül. Az önkéntes szakemberek hozzáférnek egy egyszerű regisztrációs felülethez, ahol néhány alapadat megadásával jelentkezni tudnak a weboldalon való megjelenésre. Ezt a hovaforduljak.hu operátorai 1 munkanapon belül feldolgozzák, és a regisztráció jóváhagyását követően automatikusan elkészül a segítő szakember fiókja.

 

  • Szakmai bemutatkozó oldal – Az önkéntes szakemberek a fiókjukba való bejelentkezést követően feltöltik a róluk szóló főbb információkat, így többek között részletes szakmai bemutatkozást, képeket oszthatnak meg, online rendelési információkat közölhetnek, továbbá megjelölhetik az online konzultáció lebonyolításának módját.

 

  • Időpontok kezelése – Ugyanitt hirdethetik meg az időpontokat, amelyekre a segítségre szorulók jelentkezését várják. Több időpont is létrehozható előre, de arra is van mód, hogy a szakember próbaképp csak egyet-kettőt rögzítsen, és a tapasztalatok alapján később bővítse őket. A szakemberek az időpontokat egy online naptárban tudják kezelni (bővíteni, szerkeszteni, módosítani), és azt is látják, hogy melyekre érkeztek már jelentkezések. Egy időpontot csak egy felhasználó tud lefoglalni. A tervezhetőség érdekében a szakemberek azt is beállíthatják, hogy egy-egy előre meghirdetett időpontot mikor lehet legkorábban és legkésőbb lefoglalni.

 

  • Események (segítő beszélgetések) kezelése – Ha egy segítségre szoruló látogató lefoglal egy időpontot, arról tájékoztatást kap mind a látogató, mind a szakember. A szakemberek saját online fiókjukban látják, hogy ki milyen időpontra foglalt segítő beszélgetést. Igény esetén operátoraink segítenek a virtuális találkozó lebonyolításában. Javasoljuk, hogy annak érdekében, hogy az ingyenes segítő beszélgetéshez minél többen és minél gyorsabban hozzájuthassanak, 2-3 segítő beszélgetésben maximalizálja az egy főnek nyújtandó pro bono konzultációt.